میکرو درم ابریژن

Microderm Abrasion

میکرو درم ابریژن یک تکنیک لایه برداری غیر تهاجمی است که کل پوست را در معرض تماس با یک ماده ی معدنی بی ضرر به نام پودراکسید آلومینیوم قرار می‌دهد. این پودر با داشتن کریستال  های ریز، باعث سائیده شدن پوست و از بین رفتن بافت های مرده و فعال شدن روند ترمیم پوست می‌گردد.

از طرف دیگر این دستگاه با خاصیت ساکشن، بافت های مرده و لایه ی شاخی (استراتوم کورنئوم) پوست را به سمت خود کشیده و از این طریق باعث پاکسازی پوست می‌شود. این روند باعث بهتر شدن تبادلات فیزیولوژیک پوست و تحریک کلاژن سازی با فعال سازی فیبر و بلاست ها و تقویت قوام پوست شده و همچنین با مکانیسم افزایش جریان خون باعث نفوذ بیشتر و تأثیر دوچندان داروهای موضعی مصرفی می‌شود.

این عمل بدون درد و عوارض بوده و تنها در پایان کار قرمزی مختصری روی پوست ایجاد شده که بعد از چند ساعت برطرف خواهد شد. در برخی از موارد از قلم (هندپیس) الماسه‌ی دستگاه نیز جهت پاکسازی پوست استفاده می‌شود.

کاربردهای میکرودرم ابریژن:

• کمک به رفع جای جوش و از بین بردن جوش های سر سیاه
  • جوانسازی و پاکسازی پوست و کمک به کاهش چروک های سطحی
  • کمک به درمان لک های پوستی، کک و مک، فرکل و لک های حاملگی
  • کمک به درمان ترک های پوستی
  • کوچک کردن منافذ پوستی

روش انجام میکرودرم ابریژن:

ابتدا پوست کاملا تمیز شده و بر حسب نوع پوست و ضایعه ی آن که توسط پزشک تعیین می‌شود، سایش در جهات مختلف و با درجه ی تنظیم شده روی قسمت های متفاوت انجام می‌شود.

مدت انجام  این عمل حدود ۱۰- ۱۵ دقیقه می‌باشد که بسته به شرایط بیمار می توان آن را هر دوهفته و یا هر ماه تکرار کرد. پس از خاتمه ی کار، صورت کاملا پاک شده، می توان از ماسک های آبرسان، مرطوب کننده و … بسته به شرایط و نیاز بیمار استفاده کرد. در انتها هم از ضد التهاب های فیزیکی مثل کرم زینک اکساید جهت رفع التهاب، سوزش و قرمزی استفاده می‌شود.

آمادگی های قبل از میکرودرم:

این روش یک تکنیک غیر تهاجمی است و معمولاً نیاز به آمادگی خاصی قبل از انجام آن نیست.

افرادی که کاندید انجام میکرودرم هستند و شرایط زیر را دارند حتماً باید قبل از انجام کار با پزشک مربوط مشورت کنند:

• افرادی که پوست خشک داشته و یا سابقه ی بیماری پوستی خاصی از قبیل اگزما، پسوریازیس، لوپوس و … دارند.
  • وجود تبخال فعال
  • این روش در بارداری نباید انجام شود
  • افرادی که داروهای خاص مثل روآکوتان می خورند و یا از لایه بردارها مثل کرم های ترکیبی، ترتینوئین، آداپالن و ضد لک ها استفاده می کنند.
  • افرادی که به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای خاص از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین استفاده می کنند.
  • در صورت وجود عفونت فعال در محل
  • افرادی که آفتاب گرفته اند و یا سولاریوم رفته اند و یا از لیزر های ablative استفاده کرده اند.

سوالات خود را از ما بپرسید.

سوال یا نظر خود را بپرسید