آر اف فراکشنال

RF Fractional

آر اف فراکشنال در واقع ترکیبی از دو تکنولوژی رادیوفرکوئنسی و میکرونیدلینگ می‌باشد که نتایج درخشان و عالی در جوانسازی و درمان اسکار آکنه دارد در این روش از امواج نوری استفاده نمی‌شود بلکه از امواج آر اف که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسی غیر تهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. امواج رادیوفرکوئنسی طیفی از امواج الکترومغناطیسی هستند و وقتی این امواج در بافت پوست رد و بدل می شوند تولید گرما کرده که از این اثر در جوانسازی پوست استفاده می‌شود.
امواج از طریق سوزن های ظریف به لایه ی درم منتقل شده و با ایجاد تخریب ، پروسه‌ی ترمیم فعال شده و کلاژن های جدید ایجاد می‌شوند.

آر اف فرکشنال با تکنیک جدید و بالای خود بافت های سطحی و عمقی پوست را همزمان تحت تاثیر قرار داده و باعث انقباض آن می‌شود. به علاوه مثل روش های پیشین احتیاجی به سیستم خنک کننده ندارد.

در این روش انرژی دقیقا به درم داده می‌شود و به همین دلیل به لایه ی سطحی پوست هیچ آسیبی نمی‌رسد . این مزیت باعث می‌شود که این عمل در افراد با پوست تیره و حتی در فصول گرم سال هم قابل انجام باشد.

نحوه ی انجام آر اف فرکشنال:

قبل از شروع کار پوست صورت کاملا پاک و تمیز شده و سپس از کرم های بی‌حسی موضعی برای ۳۰-۴۵ دقیقه استفاده می‌شود. درمان با تنظیم پارامترهای دستگاه برای تعیین عمق سوزن ها شروع شده و حدودا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد . سوزن ها با هر شات وارد پوست شده و در انتهای شات امواج رادیو فرکوئنسی آزاد می‌شود . بعد از اتمام کار التهاب و قرمزی روی پوست وجود خواهد داشت که بعد از ۲۴-۴۸ ساعت بر طرف خواهد شد.
تعداد جلسات به صورت ۴-۶ جلسه با فواصل یک ماهه می باشد که می‌تواند هر ۶ ماه یا هر یکسال تکرار شود. اولین تغییرات در کلاژن سازی حدود ۳ هفته بعد از شروع کار بوده و تاثیرات اصلی بعد از ۳ ماه (جلسه ی سوم ) به حداکثر خود می‌رسد. جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال پروسه ای است که بعد از قطع درمان ادامه می‌یابد.

مراقبت های بعد از انجام آر اف فرکشنال:

• با توجه به التهاب و قرمزی پوست حتما از ضد التهاب ها و نرم کننده ها مثل کرم زینک اکساید استفاده شود .
  • با توجه به حساسیت پوست نسبت به آفتاب ،ضد آفتاب متناسب با پوست باید مورد استفاده قرار گیرد.
  • بهتر است در ۲۴ ساعت اول از وسایل آرایشی استفاده نشده و دوش آب گرم نگیرید.
  • کرم های ترمیم کننده و آبرسان طبق تجویز پزشک می توانند باعث سرعت بخشیدن به روند ترمیم شوند .

انجام آر اف فرکشنال در چه مواردی ممنوع می باشد؟

• افرادی که پیس میکر ( باطری قلبی ) یا دفیبریلاتور دارند
  • التهاب و عفونت پوست در ناحیه ی مربوطه
  • اختلالات انعقادی
  • دیابت و فشار خون کنترل نشده
  • خانم های باردار
  • سابقه و استعداد ایجاد کلوئید در پوست
  • حساسیت به فلز طلای به کار رفته در سوزن ها

• جوانسازی پوست صورت ، گردن ، ناحیه ی دکلته و دست ها
  • درمان چروک های ظریف پوست
  • درمان و تنظیم ترشح چربی بیش از حد پوست
  • درمان منافذ باز پوست
  • درمان آکنه ی فعال
  • درمان اسکار آکنه
  • درمان شلی و افتادگی پوست
  • رفع ترک های پوستی

سوالات خود را از ما بپرسید.

سوال یا نظر خود را بپرسید